Nem hagyott nyugodni a dolog, több szempontból
is megvizsgáltam a VS motornál a tőke talpa és blokk felülete közti kis
hézag okát. Azért foglalkoztam a dologgal, mert nem első alkalommal építek
be Engle vezérműtengelyt typ1 motorba, sőt nem először építek be magasabb
talpú új FEBI tőkékkel párosítva Engle tengelyt. Mégis, most először
találkoztam ennyire kis tartalékkal ezen a területen. Az első amit megmértem,
hogy az utángyártott tőkékkel csupán 0,1mm a hézagunk, de a gyáriakkal
sem vagyunk közel a biztonságos 2mm-hez, mert azokkal is csak 0,75mm a
távolság. Na igen, viszont a gyári tengelyhez képest a W100 durván 2mm-rel
nagyobbat emel. Szóval a tengely nagy emelése plusz a vastagabb talpú tőke
okozza ezt az abnormálisan kicsi biztonsági tartalékot. Ez ugyan megmagyarázza,
hogy mi is a gond ennél a blokknál, de azt nem, hogy korábban miért tudtam
összerakni más motorokat még nagyobb emelésű W110, W120 tengelyekkel,
akár úgy is, hogy a vastagabb talpú tőkét használtam. Más magyarázat nem
lehet, csak, hogy a korai F-es blokkban a blokkféltől mérve nincs olyan
mélyre marva a kérdéses felület, mint a későbbiekben. Mindegy is, az adott
esetben a megoldást nem a használt gyári tőkék beépítése, és nem is a
FEBI tőkék köszörülése, hanem a blokk ezen felületének marása jelenti.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése