2013. augusztus 26., hétfő

Vintage Speed motor - tőke probléma 2. rész

Nem hagyott nyugodni a dolog, több szempontból is megvizsgáltam a VS motornál a tőke talpa és blokk felülete közti kis hézag okát. Azért foglalkoztam a dologgal, mert nem első alkalommal építek be Engle vezérműtengelyt typ1 motorba, sőt nem először építek be magasabb talpú új FEBI tőkékkel párosítva Engle tengelyt. Mégis, most először találkoztam ennyire kis tartalékkal ezen a területen. Az első amit megmértem, hogy az utángyártott tőkékkel csupán 0,1mm a hézagunk, de a gyáriakkal sem vagyunk közel a biztonságos 2mm-hez, mert azokkal is csak 0,75mm a távolság. Na igen, viszont a gyári tengelyhez képest a W100 durván 2mm-rel nagyobbat emel. Szóval a tengely nagy emelése plusz a vastagabb talpú tőke okozza ezt az abnormálisan kicsi biztonsági tartalékot. Ez ugyan megmagyarázza, hogy mi is a gond ennél a blokknál, de azt nem, hogy korábban miért tudtam összerakni más motorokat még nagyobb emelésű W110, W120 tengelyekkel, akár úgy is, hogy a vastagabb talpú tőkét használtam. Más magyarázat nem lehet, csak, hogy a korai F-es blokkban a blokkféltől mérve nincs olyan mélyre marva a kérdéses felület, mint a későbbiekben. Mindegy is, az adott esetben a megoldást nem a használt gyári tőkék beépítése, és nem is a FEBI tőkék köszörülése, hanem a blokk ezen felületének marása jelenti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése