Tegnap olyan Dellorto hibával találkoztunk, amilyennel még előtte soha:
Az egész úgy kezdődött, hogy haver jött a bogarával, hogy nagyon szarul jár a motor. Szisztematikusan ellenőriztük a dolgokat: Szelephézag, zárásszög,
előgyújtás. Minden OK, jöhettek a karbik. Rudazat egy kotyogós fos
keresztrudas verzió volt, de a motor szarabbul járt mint amit ez
indokolt volna. Mindegy, a szinkront amennyire a rudazat engedte,
tökéletesre állítottuk. Jött a CO mérés. A motor iszonyat sokat kapott,
már nem igazán lehetett a CO csavarokkal korrigálni. Ekkor a
karbik torkaiba kukkantva már lehetett is látni, hogy az egyik becsöpög. Karbi szétszed, tűszelep rendben.
Úszószint is rendben van, de próba gyanánt vegyünk vissza belőle egy picit. Összeszerelés
után még mindig becsöpögött az az oldal, de csak minimálisat. Ekkor
kivettük mindkét karbiból az úszót és megúsztattuk azokat egy edény benzinben. A
hibás oldal úszója majdnem teljesen elsüllyedt, kb. 2mm maradt a
benzinszint felett, míg a jó oldal úszójából majd’ 10mm kinn maradt a
benzinből. A benzines áztatás után
jött a mérleg. A kérdéses autó karburátoraiban lévő úszók 10 helyett 14
illetve 19 grammot mutattak. Olyat már láttunk, hogy egy lemez
úszó kilyukad, de a Dellortókban, Weberekben műanyag úszó van ami belül
szivacsos lehet. Ezek az úszók valószínűleg annyira elöregedtek, hogy a
benzin beszivárgott a belsejükbe, így jóval magasabb úszószintet és nem jól záródó tűszelepeket eredményeztek. Szóval ezentúl ha karbit újítok fel,
tuti, hogy 1-2 napot úsztatni fogom benzinben az úszókat, mert a
használt Dellortók (Weberek) elérhették azt a kort, hogy sajnos
elő-előjönnek ilyen hibák is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése