2013. augusztus 20., kedd

1,6 Vintage Speed, 1,6 Turbo - Motormosás, összeszerelés.

A 2 blokk faragását a megtisztításuk követte az alábbiak szerint: A művelet ecsetes mosóbenzines kezeléssel kezdődött, majd amikor a tisztítóanyag már inkább fáradtolajhoz hasonlított és a mosóedény aljában 2 maréknyi fémforgács gyűlt össze, jöhetett a magasnyomású mosó. Az összes járat és felület átveretése után ismét ecset következett meg egy kis Brigéciol. Mire hatott az oldószer, ismét következett a magasnyomású mosó. Természetesen a tisztítás alatt többször előkerült a kompresszor is. Utolsó fázisként a motorszerelő állványon még egy féktisztítós öblítés jött. Mármint a turbós motor blokkjánál, mert a Vintage Speed motoron nyomokban megmaradt fekete festéket is el kellett távolítani, majd alapos zsírtalanítás után újra fújni.




Természetesen a későbbi olajfolyásokat megelőzendő, a festés nem terjedt ki a tömítőfelületekre. A Vintage Speed motor korábban is szimeringes volt a szíjtárcsánál, de ma eldőlt, hogy a turbós motor is az lesz, mert sérüléseket találtunk a blokk azon részénél.
Blokkokat rakjuk kicsit félre, jöhetnek a főtengelyek, hajtórudak, csapágyak, fogaskerekek.


Az alkatrészek összeválogatása után jöhetett azok ellenőrzése. Erre például az alábbi képeken látható új csapágyak olajzó furatainak megmunkálási sorjái miatt van szükség.



El lehet képzelni, hogy egy-egy ilyen darab ha üzem közben leszakad, akkor mit tud csinálni a motorunkkal. ezeket a gyártási hibákat tűreszelővel, majd a reszelőre tekert finom csiszolópapírral el kell tüntetni. Ha az összes alkatrész rendben van és patyolat tiszta, akkor lehet is összepakolni a főtengelyeket, motorokat.




Itt tartunk most, itt fogyott el a féktisztító...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése