2015. december 29., kedd

Porsche 924 - gyors kozmetikázás 3. rész

Az előzőekben a felkészítésre szánt 3 hétből elment 2-2,5 és az autóra ráköltöttünk 140ezer forintot.
Jöhet a motortér. Az autó ezen része nem igényelt túl sok beavatkozást. Amikor vettem az autót, már túl volt egy szervizen (olaj, szűrők, gyertyák, gyújtókábelek, elosztófedél, rotor, szíjak cseréjén.). Annyit csináltam, hogy a motortérből kiszereltem a sallangokat (befecskendezés, gyújtás, tartályok, légszűrőház, szívócsövek, stb.). Az így hozzáférhető motort lemostam, majd minden alkatrészt úgy szereltem vissza, hogy előtte alaposan megtisztítottam. Míg az alkatrészek nagy részének elég volt a mosás, azért egy-két részhez jobban hozzányúltam:
A horganyzóba küldött futóműalkatrészekkel együtt elküldtem pár alkatrészt a motortérből is (légszűrőfedél csatjai, gyújtótrafó bilincse, pillangószelep karja, nagynyomású csövek rögzítése).
Néhány alkatrészt pedig lefestettem (üzemanyag elosztó, fékrásegítés dobja, tágulási tartály bilincse és persze a Porsche felirat a szívócső gyűjtőjén).
Cserére csak a tágulási tartály fedele, a generátorra a hűtőlevegőt vezető harmonikacső és a magasnyomású benzincsövek külső burkolata szorult.
Így az erőforrásra összesen 5ezer forintot költöttem volna, ha vagy a homokszóróban, vagy a porfestőnél nem tűnik el a tágulási tartály bilincse. Ezt az alkatrészt gyorsban Németországból tudtam beszerezni bontva,kb. 12ezer forintért. Így 17ezer ugrott bele a motorba.


Ugyan nem a motorhoz tartozik, de a motorháztetőn lévő hang-, hő- és rezgéscsillapító sajnos a lemállott a 32 év alatt.


Ez annyira lepukkant érzés keltett bennem amikor felnyitottam a fedelet, hogy tennem kellett valamit. A fedélre kapható, méretre szabott, utángyártott csillapítóanyag Németországban kb. 20-25ezer forintba kerül, plusz posta. Vettem hát egy 2x1 méter méretű, jó minőségű, nagyon erősen öntapadó motortér szigetelő paplant kb. 8ezer forintért. A karton sablonokkal, a méretre vágással, a felragasztással jól elszórakoztam, de a régi szigetelés maradványainak eltüntetése volt a legnagyobb szívás az autón végzett összes munka közül. Mindegy, megérte.


Szóval, közeledik a vizsga és 165ezer forintnál tartunk. Kész az autó alulról, kész a motor- és az utastér is. A karosszéria külsejével sokat nem foglalkoztam, a fennmaradó apróságokat árral együtt, képek nélkül felsorolom:
- Kicseréltem az egyik kavicsos fényszórót egy bontott darabra (6ezer Ft)
- A hátsó lökhárítón lévő Porsche feliratból 3 betű megkopott, megsérült, ezeket cseréltem (10ezer Ft)
- A csomagtérfedél gázrugóit és zár körüli gumikarikáját cseréltem (8ezer Ft)
- 1-2 kopott fekete rész festését javítottam
- Kicseréltük az ablaktörlőgumikat (Nem tudom mennyi lehet, volt itthon)

Szóval 190ezer Ft, 3 hét munka után, egy alapos takarítást követően az autó OT-képes. Itt be is fejezhetném a történetet, de még egy bejegyzést szánok majd a 924-esre, mert a vizsgán való szereplését nem befolyásoló 1-2 munkáról nem ejtettem még szót. Legközelebb leírom ezeket is.

1 megjegyzés: