2015. december 21., hétfő

Porsche 924 - gyors kozmetikázás 1. rész

Vettem ugye a kis Porschét amolyan használható hobbi autónak. Az autó nagyon jó állapotban megmaradt: Alig van benne több mint 100ezer km, még soha sem törték, a horganyzott kasztnin semmi rohadás, minden kis matrica, gumicső, stb gyári még . Viszont már fújták itt-ott, van rajta egy kis patina. Ez nekem így tetszik, nem akartam még egy felújított autót.
Mivel terveztem az OT vizsgáztatását az autónak, ezért átnéztem, hogy mi az ami vizsgabiztos szemmel zavarna.
Alulról indultam. Az autó alján ami zavaró volt, hogy vékonyan azért kapott utólagos kezelést a 924-es (Ez annyira vékony réteget jelent, hogy az összes gyári bordázat, gyári pasztázás látszodott). A gond az, hogy ha utólag a mindennapi használat miatt kezelnek egy autót alulról, akkor összefújnak mindent. Nem csak a lemezekre jut az alvázvédőből, hanem a gumi alkatrészekre, a horganyzott csavarokra, stb. Idővel ez az utólagos alvázvédő porral keveredik és hiába látjuk, hogy rohadásmentes a padlólemez és, hogy milyen jó állapotban van 32 éves kora ellenére, azért egy muzeális minősítésű autónak ne legyen már ilyen az alja. Az esztétikát az sem javítja, hogy a váltóból, motorból azért ha nem is dől az olaj, de legalább némi olajpára megfesti az alumínium alkatrészeket.
A terv megszületett: kapjunk ki mindent alulról (első-hátsó futóművet, fékeket, kormányművet, kipufogórendszert, hővédő lemezeket, féltengelyeket), majd pucoljuk tisztára a Porsche alját és ezt követően új gumialkatrészekkel, fékcsövekkel, fékbetétekkel minden kibontott alkatrészt lekezelve szereljünk vissza.

Szóval az alábbiakat (meg még a képen szereplő rakás egyéb alkatrész mint pl. kipufogórendszer, kormánymű, stb.) kibontottuk a Porsche alól és lehomokszórattuk az alkatrészeket.


Az apróságokat melyeket gyárilag is horganyoztak, elküldtem a felületkezelőbe. Ennél a pontnál Szeky segített ki, mert az egész munkát az OT vizsga előtt 3 héttel kezdtem és Sopronban csak ezüstre horganyoznak, nekem meg arany szín kellett. Bár nekem mindig is jobban tetszettek az ezüstre felületkezelt csavarok, bilincsek, de egyrészt a Porschénál gyárilag arany színt használtak, másrészt nem akartam, hogy úgy nézzen ki a dolog mintha vettem volna egy marék kínai csavart a csavarboltban. Szóval Szeky gyorsban intézett nekem egy horganyzást.


Időközben az alkatrészek egy részét porfestettük, a másik részét pedig lefényeztük. Miután minden alkatrész megkapta a felületkezelést, mindent összeraktunk új csapágyakkal, gumiharangokkal, egyebekkel.


 Az eddig leírtakkal kb. 2 hetünk ment el a 3-ból. Persze ezalatt a 2 hét alatt az autó más részeivel is foglalkoztunk. A folytatásban majd leírom a maradék 1 hetet és, hogy mi mindenhez nyúltuk még hozzá az autó felkészítésekor. Az eddigi anyagi ráfordítás kb. 40ezer Ft.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése