2015. december 25., péntek

Porsche 924 - gyors kozmetikázás 2. rész

A korábbiakban leírtam a Porsche OT vizsga előtti 3 hetében történtek egy részét. Ez történt még:
Miután a futómű minden alkatrészét felújítottuk és visszaszereltük azt az autóba, gőzborotvával lemostuk az alvázról az évek alatt rákerült alvázvédőt és koszt. Az eredmény hihetetlen, eljutottunk a gyári, fehér alvázvédelemig:


Kapott még a négyhengeres egy új kipufogórendszert új gumibakokkal, bilincsekkel, réz csavarokkal és felújított hővédőlemezekkel.


A fém- és gumifékcsövek cseréjével, valamint az alumínium motorburkoló lemez fémtisztára pucolásával befejeződtek a munkálatok alul. A korábban az OT felkészítésre költött 40ezer Ft 80ezerrel egészült ki, amiből 60ezer volt az új kipufogórendszer. Szóval 120ezernél tartunk.

El is telt a minősítésig tartó három hét, de közben felül is dolgoztunk a 924-esen. A beltér nem volt rossz állapotban, de a műbőr/szövet kombinációjú ülések közül a vezetőülés ülőlapján már szakadt, javított volt a Nadelstreifen fantázianévre hallgató szövet.


Az volt a tervem, hogy csak a sérült ülőlapon cseréljük ki a szövet részt, vagy bontva keresek egy ugyanilyen kárpitozású ülést. Nagyon sokat bújtam a netet és azt kellett észrevennem, hogy az összes bontott ülés ezzel a kárpittal ugyanúgy szakadt mint az enyém. Ráadásul ahány eladó példányt találtam, annyiféleképp voltak megfakulva. Mivel féltem, hogy a többi ülésemet is csak egy kis használat választja el a szakadástól, illetve, hogy a részlegesen cserélt szövet elüt majd a gyári részektől, úgy döntöttem, hogy a szövetet minden ülésnél cserélem. A Nadelstreifen nevű Porsche anyag a mai napig beszerezhető, de nekem a legkevésbé tetsző szövet amit Porschéba tettek. Úgy döntöttem, ha már cserélem a szövetet, legyen olyan ami nekem tetszik. Mivel kockás mintázattal is lehetett rendelni anno az üléseket, elmentem hát egy bútorszövet üzletbe és választottam egy nekem tetsző kockás anyagot. Ekkorra már annyira közel volt a minősítés időpontja, hogy esélyem sem volt kárpitossal megcsináltatni az szövetcserét, ezért a családdal álltunk neki az ülések feljavításának.


A jó minőségű szövetre 16ezret költöttem, amihez még hozzájött a vékony szivacs és vászon a bordák kialakításához, illetve némi drót, ragasztó. Ez a művelet így összesen 20ezer Ft volt. Eddig 140ezer az autóra költött összeg. Már nincs sok hátra és OT-képes a vas.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése