2015. december 13., vasárnap

Az egész úgy kezdődött...

Az egész úgy kezdődött, hogy levehető hátfalat csináltam a Cal lookerre, hogy ha egyedül szerelek,akkor könnyebb legyen a motorhoz hozzáférni. Ha már az új hátfalat fényezni kell, gondoltam lecserélem a motorháztetőt is, mivel az én autómon 1-2 évvel fiatalabb kivitel volt. Amikor felpróbáltam az új hátfalat amin a korábbival ellentétben nincs lehegesztve a kipufogónyílás és felszereltem kiemelés nélkül a motorháztetőt, nagyon megtetszett a gyárias összkép. Elképzeltem az autót a nagy kipufogó és az olajcsövek nélkül. Tetszett a visszafogott Cal looker képe.
Aztán eladtam az autóból a hosszú löketű oxyboxert, a tárcsafékeket, a cup brace-t, a fordulatszámmérőt, a dragfast váltókart és egyebeket.
Az új terv a következő volt: A karosszéria ahogy eddig is, marad a gyári (szín, díszlécek, stb.). A nagyon orra bukós ültetést mérsékelem, a BRM felnik és a Cobra ülések maradnak. A technika gyári közeli lesz és a gyári 1.2 motorból készítek egy Vintage Speed motort Porsche 356 olajszűrővel, 2db Solex PCI karbival, Okrasa légszűrőkkel és Abarth kipufogóval.
Aztán járt tovább az agyam: Egyrészt az autóban egy épített hosszú váltó van, amihez lehet, hogy picit sovány lenne egy design tuning 1.2, a jó váltót meg kivenni nem akarom. Másrészt egy régi ezerkettes tisztességes felújítási költsége aránytalanul magas egy fiatalabb 1.6-hoz képest. Harmadrészt meg a korábbi 1.6 motorom ott van a polcon.
Ennek az 1.6 motornak ugyan mostanra már repedtek a duplaszívós hengerfejei, illetve az évek alatt a sallangok eltűntek róla, de mégis egy 40ezerrel korábban gépmunkázott, gyorsan beüzemelhető motor. Új terv született: Az 1.6 kap 2 felújított szimplaszívós hengerfejet, old school optikát 2 kis karbival.
Aztán nyáron a Bug In-en feltöltődtem a látottakkal és megint beindultam egy régi nagy szerelemre: feltöltős Vintage Speed motor.
Közben már meg is vettem az Aisin AMR500 kompresszort, ami a teljesen széria ezerhatosra ugrik majd rá a visszafogott teljesítménynövelés érdekében.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése