2015. december 19., szombat

1915 T1 motor - ezért érdemes kiszedni a blokkból a megmunkálási dugókat

Motor felújításkor a gépmunkát követően, az összerakás előtt nagyon fontos lépés az alkatrészek és főleg a megmunkált motorblokk elmosása. Ez a lépés különösen fontos ha a motorblokk szemcseszóráson is átesett. Az alábbi képeken egy olyan forgattyúsház felnyitott olajjáratai láthatóak, amely a megmunkálást követően már 3 alkalommal esett át mosáson. Már a sűrített levegő, a magasnyomású mosó, az oldószeres áztatás, és a féktisztítós mosatás sem hozott ki a járatokból szennyeződést, homokot.
A dugók mögött mégis olajsár és homok volt:


A gond az, hogy a dugók kifúrása nélkül az oldószerek nem hozzák ki a járatokból ezeket a szennyeződéseket, de az üzem közbeni rezgés, a folyamatosan áramló meleg olaj vajon nem mozdítja ki a homokszemeket a helyükről? Biztos, hogy jut homok a csapágyakhoz és öregít pár évet a motoron.


Bár a képeken szereplő blokkból ledugózott állapotában semmi szennyeződés nem jött már ki, megnyitott járatoknál egy kis féktisztító kihozta az alábbi képen látható olajsarat.


A furatok a tisztítást követően megbízhatóan ledugózhatóak a pneumatikában is használatos 1/8, 1/4 és 3/8 colos menetes zárócsavarokkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése