2016. január 13., szerda

2,4 - 2. gépmunka

Ha typ4 motor kerül bogárba akkor a motor hűtését át kell építeni, hogy egyáltalán beférjen a motor az autóba. A hűtés kivitelezésére több lehetőség is van, melyek közül a legnépszerűbb a Porsche stílusú hűtés. Ez annyit jelent, hogy fogjuk a 911-es turbináját és egy üvegszálas turbinaházzal együtt ráépítjük azt a blokkra. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy el kell távolítani a karterszellőző boxot és bele kell marni a blokkba a Porsche turbina sugarát. Mivel a turbina pontos helyét csak úgy lehet meghatározni ha összerakjuk a motort és ez az esztergályostól nem várható el, ezért érdemes egy sablont csinálni a forgácsolónak ami alapján már könnyen kimunkálhatja ütőkéssel a turbina helyét.

Első lépésként össze kell húzni üresen a blokkot, majd távtartókkal fel kell szerelni a hengerfejeket.


A hengerfejekkel ellátott blokkra már passzosan rá lehet tenni az üvegszálas turbinaházat. A fixen rögzített turbinaházhoz képest meghatározható a turbina középpontja (derékszög, mérőszalag, tolómérő, patentfogó és maszkolószalag kell csak).


Ha megtaláltuk azt a pontot ahova a marógéppel majd be kell állni, nincs más dolgunk mint laposvasból egy sablont készíteni, amin egy furat jelzi a forgácsoló szakembernek, hogy hol is van a középpontunk.


Persze ezután még le kell szerelni a turbinaházat, hengerfejeket, tőcsavarokat, és csak utána vihetjük a blokkot a gépműhelybe. Ezek után a feladat forgácsoló szakemberé: Le kell fogni a blokkot a lendkerék felőli oldalával a munkaasztalra, be kell állni a középpontra, le kell szerelni a sablont és ütőkéssel létre kell hozni a 131 mm sugarú bemarást a blokkon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése