2016. január 14., csütörtök

30 LE Vintage Speed - apróságok

Míg a hengerfejek készülnek, 1-2 aprósággal előre lépünk az old school tuning motoron. Ha egy olyan motort újítunk fel aminek az előéletét nem ismerjük, akkor mindig rizikós, hogy ha visszakerül a felújított motorra a régi olajhűtő, akkor azzal nem viszünk-e vissza szennyeződést a motorba, hiszen az olajhűtőben bőven van felület ahova lerakódhat az olajsár. Rossz esetben a szűk keresztmetszetek miatt fémforgács is akadhat el a hűtőben, ami bármikor kimozdulhat onnan és a eljuthat a csapágyakhoz. Sok nagy bogármotorokra specializálódott műhely úgy kezdi a motorfelújítást, hogy eldobja a régi olajhűtőt és rendel egy újat. Itthon ez azért még nem jellemző, inkább kimossuk a hűtőt. A különböző oldószerek gyakran benne hagyják a járatokban a hosszú ideje lerakódott sarat. Viszont ha feltöltjük az olajhűtőt oldószerrel, majd azt jól felmelegítjük, akkor gyakorlatilag kifőzzük a lerakódott szennyeződéseket. Miután kiöntöttük a langyosra hűlt folyadékot, már csak át kell öblíteni párszor a hűtőt és teljesen áttetsző folyadék jön majd a már tiszta olajhűtőből.


A gyári AC pumpák nem bonyolult szerkezetek, a felújításuknál csupán 1-2 dologra kell odafigyelni és tökéletesek lesznek még sokáig. Az egyik dolog amit ki kell javítani az a több helyen is észlelhető vetemedett felület. Az AC fedele és a talpa is a túlhúzott csavarok miatt jellemzően homorú. Ez a homorú felület nem tud rendesen tömíteni, így előfordulhat benzin és olajszivárgás. Finom csiszolópapírral egy üveglapon gyorsan rendbe lehet tenni a tömítőfelületeket.



Ha a felületek rendben vannak, jöhet a felújítókészlet. Az alkatrészek kicserélése közben érdemes a visszacsapó szelep zárófelületeit is ellenőrizni, ha kell javítani.


Összeszereléskor egy dologra kell figyelni. Ezt sok kezdő rosszul csinálja: A membrán beszerelése után a fedelet úgy kell felszerelni, hogy a membrán ne végállásban legyen, mert akkor nem fekszik be szépen a 2 felület közé. Ha valaki a rugó által véghelyzetbe nyomott membránnal akarja összecsavarozni a tápszivattyút, akkor nagy valószínűséggel a membrán 2 felület közé eső része gyűrött lesz. Szóval kis csavarhúzóval a működtető karon annyit feszítsünk, hogy a membrán középállásban legyen és szépen terüljön ki a 2 felület között. Összecsavarozás és kész.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése