2013. április 16., kedd

1,6 turbo - irodalom

Amikor fősulira jártam és betévedtem a főiskolai könyvtárba, akkor villamosmérnök hallgató létemre gépész könyveket vettem ki. Ezzel a hülye szokásommal rendszeresen pánikot keltettem a szobába belépő szaktársaim körében, akik rémülten kérdezték "Mit tanulsz?" "Milyen ZH lesz?". Én meg ha éppen olyan hangulatban voltam, akkor elárultam, hogy "A motor indikált jellemzőit meghatározó tényezőkről olvasok", viszont ha geci akartam lenni, akkor így reagáltam: "Nem tudtátok? Ma ZH lesz villamosságtan 2-ből?!". Az első verzióra értetlenség, a másodikra kétségbeesés volt a reakció.
Ezekben az időkben, amikor azért kényesen ügyeltem rá, hogy gépészeti ismereteim bővítése ne menjen a sörözés rovására, kivettem egy könyvet a könyvtárból: Dr Kalmár, Dr Kováts, Dr Stukovszky: Turbómotorok és más feltöltő rendszerek. Tetszett és miután befejeztem tanulmányaimat, többször kerestem a könyvet, de sikertelenül. Most, a turbós 1,6 motor kapcsán ismét beugrott a könyv, de sehol sem találtam. Mindegy, rendeltem helyette egy másikat: Dr. Kováts: Turbófeltöltés alkalmazása járműmotoroknál. Hamarosan megérkezik, meglátjuk.
Addig is a belsőégésű motorok bibliája, Dr Dezsényitől, Dr Emődtől és Dr Finichiu Liviutól ott van a polcon és a közel 1000 oldalával áll a mechanika-buzik rendelkezésére.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése