2014. április 5., szombat

1,6 Vintage Speed - Aki öreg motort tuningol 2

A Vintage Speed motornál ahol lehetett igyekeztem javítani az olajrendszeren és a hűtésen. Az egyik ilyen pont a régi, kicsi, belső olajhűtő cseréje volt a fiatalabb kialakításúra, sőt abból is a nagyobb typ4-re való verzióra. Amikor felszereltem az olajhűtőt, sokat nézegettem a tömítéseket, hiszen a régi és az új motor esetében máshogy néznek ki ezek a tömítőgyűrűk. Végül összeszereltem azzal a motort amelyikkel jobbnak találtam. Aztán csak nem hagyott nyugodni a dolog, hiszen kényes pont ez. Például typ3 motornál vékony hézagoló alátétek vannak az olajhűtő alatt, amiket ha kihagyunk, akkor annyira összenyomódhat a tömítés, hogy az beszűkíti a járatokat. Szóval járt az agyam, hogy mi van, ha ennél a motornál is galibát okoz a nem megfelelő tömítés? És itt jött a megoldás: Nem csak én gondolkoztam a dolgon, hanem anno a VW is. Sőt a gyár nem csak gondolkozott, hanem készített egy átalakító szettet, melynek a tömítéseivel és hézagolóival bármelyik motorra bármelyik olajhűtő felszerelhető. Pár száz forintért meg is érkezett egy NOS szett, megsárgult szerelési utasítással. Így más nyugodtan be merem indítani a motort.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése