Egy régi blokk a tuning alap, aminél az olajpumpa tőcsavarjai csak M6-osak. Viszont az újabb olajpumpák, a full flow pumpafedelek mind M8 tőcsavarokhoz passzolnak. Emellett az M8 tőcsavarokhoz kapható tömítőgyűrűs fedélcsavar. Felfúrtuk hát a meneteket a blokkban M8-ra.
A motorhoz adott volt az olajpumpa, amit korábban már átfaragtak picit, hogy ne érjen hozzá a vezérműtengelyhez a ház. (71-ben változott a vezérműtengely-kerék és az olajpumpa kialakítása. Ha nem összepasszoló pumpa és tengely van a blokkban, akkor faragni kell.) Most a motor a korábbi gyári tengely helyett kapott egy Engle sportvezérműtengelyt, így további átalakításra és hézagoló lemezre volt szükség.
Persze, vehettünk volna a motorhoz 71 előtti nagy pumpát, de ez már adott volt, illetve már faragtak rajta, így megtartottuk és készítettünk egy alumínium alátét lemezt.
A bejegyzés legelején említettem, hogy M6 helyett a fiatalabb M8 tőcsavarok kerültek a blokkba. Igen ám, de nem csak a menet mérete, hanem furatok osztóköre is más volt a régi motoron, így a pumpa fedelét hozzá kellett igazítani a másmilyen osztókörhöz. Hegesztés, marás, fúrás.
Következhetett a szívó járat illesztése és a nyomó járat ledugózása.
A fedél is illesztve lett a pumpához.
Illetve a pumpa a fedélhez. Sőt, egy-két módosítást is eszközöltünk, valamint tömítés nélkül 0-ra állítottuk be a fogaskerekek hosszirányú játékát.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése