2013. november 9., szombat

1,6 Vintage Speed - Kontrol

Az 1,6 VS motor dugattyúkiállásait, illetve a hengerfejeinek égéstereit már a motor készültének kezdetén kimértem. Idő közben úgy alakult, hogy a blokk átesett egy gépmunkán, új HD szett került a motorra, illetve a hengerfejeket is martuk, hogy kialakuljon az ideális sűrítési viszony. A motortuningnál viszont az a helyzet, hogy az elméletben kigondolt módosítás a gyakorlatban nem mindig a kívánt eredményt hozza, ezért újból és újból mérni kell. Így tettem ennél a motornál is: A véglegesen összehúzott blokkon a végleges hengerekkel és dugókkal megmértem a végleges dugattyúkiállásokat, illetve a készre szerelt hengerfej égéstereinek is ellenőriztem az immár végleges űrtartalmait. Ezt azért is fontos megtenni, mert most még módosíthatunk hengertalp hézagolással, hengerfej marásával, égéstér megmunkálásával. Jelen esetben azonban minden klappol: Eredetileg 8,2:1 sűrítési viszonyt szerettem volna és bár rengeteg dolog változott a motoron, a sok változó ellenére is közel maradtunk a kívánt értékhez, mert a végleges mért értékünk 8,5:1 lett, ami a hengertalp tömítésekkel még egy picit csökkenni is fog. Ez így tökéletes lesz! A képek időben visszafelé:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése