2013. november 11., hétfő

1,6 Vintage Speed - Hengerek és a lemezek

Valamikor gondoltam egyet, feldobom a hengereket, hengerfejeket a VS motorra. Elővettem a számozott hengereket, amiket korábban már becsiszoltam a készre szerelt hengerfejekbe. A harmonikacsöveket beállítottam 191 mm-re, lemostam az alsó, typ3-ról származó légterelő lemezeket, kikészítettem az anyákat, alátéteket.


Ezután tömítés a hengertalpakra, olaj, gyűrűleszorító és már fenn is volt a 4 henger. (Na ez azért nem ment ilyen gyorsan, 2 hengert meg dugattyút vissza kellett bontani, de ezek apróságok...)


Aztán felpattintottam a typ3 alsó légterelő lemezeket (illetve annak tűnő taiwani valamiket), de nem igazán tetszett ahogy állnak: A lemezekbe belemunkált tőcsavar-helyek annyira jelképesek, annyira pontatlanok, hogy nagyon lazán álltak a helyükön. Ilyenkor pedig az történik, hogy üzem közben a hűtőlevegő lefújja, vagy egyszerűen a rezgéstől mozdulnak le a rögzítésről a légterelők. Persze ilyenkor el nem vesznek a lemezek, de elkezdik kidörzsölni a harmonikacsöveket, amik tuti, hogy a legrosszabbkor, a világ végén lyukadnak ki. Próbáltam a silány lemezeket hajtogatni, de nem jártam sikerrel, úgyhogy a 2 középső, hengerfej felőli rögzítési ponthoz 2 M8-as alátétet hegesztettem, amiket a tőcsavarokra ráhúzva biztosan a helyükön maradnak majd a lemezek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése