2013. szeptember 15., vasárnap

Miért használjunk csavarozott himbatengelyt?!

A múlt héten Geri szólt, hogy nézzünk rá az 1915 motorjára mert egy ideje durrog. A szelepfedél lepattintásakor meg is találtuk a hibát:
A 3. henger szívó szelepjéhez tartozó himba melletti rugós rögzítő eltört, így a himba félrecsúszott, és az már a szeleprugó-tányért nyomkodta. Még szerencse, hogy nem esett ki az ék, és nem pottyant be a szelep a hengerbe.


A csavarozott himbatengelyek alkalmazásának oka, hogy himbák a tengelyen hosszirányban mozognak üzem közben. Ez a csúszkálás koptatja a tengelyt, rossz esetben pedig el is törheti a rögzítő elemeket. Széria motornál nem drasztikus az előbb említett hatás, de nagy emelésű tengely, erős szeleprugók és forgós motorok esetében már tud problémákat okozni a dolog. A csavarozott himbatengelyeknél egyrészt biztosabb a rögzítés, másrészt a rugós alátétek helyett használt hézagoló lemezek meggátolják a himbák hosszirányú mozgását.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése