2013. szeptember 28., szombat

1,6 - 10 év

A héten visszatért hozzám a régi 1,6 motorom. Ez a motor kb. 10 éve készült, és én igazándiból semmit sem csináltam rajta, apu keze munkáját dicséri ez a visszafogott boxer. A története annyi, hogy kezdő bogarasként rögtön nagy motort szerettem volna, de lelkesedésem több volt mint pénzem. Ahogy közeledett a bogaram elkészülte, úgy ürült a malacpersely, úgyhogy végül a motorra szánt pénzt elköltöttem gumitömítésekre. Egy fillérem sem maradt, a gyári motor üzemképtelen és nagyon romos volt. Apu ekkor vonalba fúratott nekem egy fiatal 1,2 blokkot és megköszörültetett nekem egy 1,6 főtengelyt. Vásárolt a motorhoz új csapágyakat, tömítéseket, de semmi mást. Felment a padlásra és használt hengerekből, hengerfejekből, bontott kuplungból 1-2 nap alatt összerakott egy motort. Finoman hozzányúlt egy-két részlethez, így a 7,5:1 sűrítési viszonyt 8,5:1-re emelte, a lendkereket finoman lekönnyítette, az olajhűtőt a typ4 nagyobb darabjára cserélte. Előkerült még a padlásról egy Weber regiszter karburátor és egy EMPI single kipufogórendszer, a satupad alól pedig egy békebeli Bosch 009 gyújtás, amit apu romjaiból rakott össze. A motor nagyon jól üzemelt éveken át, majd én kezdtem el faragni. A központi karbit 2 Weber IDF 36, majd 2 Dellorto DRLA 36 váltotta, és került nagy áttételű himbasor is a motorra. Évi 5-10ezer km került bele, kivitt és visszahozott Belgiumból, sok gyorsulási futamon ment és a 17,2-es idő nem is rossz egy használt gyári alkatrészekből összekukázott motortól. Az oxyboxer elkészülte után felkerült a polcra és néha le-leraboltam róla ezt-azt. Aztán jött az idei év tavasza, amikor kölcsönmotorként bekerült Csabi autójába, ahonnan most ugrott ki, hogy átadja a helyét a hamarosan teljesen elkészülő Vintage Speed motornak. Most ismét itt van lecsupaszítva és megy a polcra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése