2014. február 9., vasárnap

Dupla karburátorok - IDF/DRLA

A 2 nagy karbi típus közül, melyeket a leggyakrabban használunk levegős Volkswagen motorokon, én a Dellortokat szeretem jobban, azokat tartom jobbnak. Ennek sok oka van, amit párszor már kifejtettem itt-ott. Amikor erről beszélek, általában úgy zárom a mondandómat, hogy minden előnyt, hátrányt félretéve, ha szétszedünk egy DRLA és egy IDF karburátort, akkor már ránézésre is a DRLA-ban minden igényesebben van kialakítva. Persze ettől még nem jobb az egyik a másiknál, de érdekességképpen lefotóztam 1-2 részletet Dellortonál és Webernél egyaránt.

A gyorsító rendszer ugyanúgy néz ki a rudazatig, illetve membránig. Aztán a golyós visszacsapó szelepnél és a befecskendezőnél van némi különbség. Talán pont a rugóval kiegészített súly miatt nem jellemző annyira a Dellorto karburátoroknál a becsöpögés, illetve a befecskendező fúvóka menetes rögzítése is bizalomgerjesztőbb a sima bedugós kivitelhez képest (arról nem is beszélve, hogy Dellortonál nem kell leszerelni a fedelet az alkatrész kiszedéséhez).

Dellorto DRLA
Weber IDF
A két karburátornál az úszó elhelyezkedése, illetve annak a rögzítése is különbözik. Dellortonál 2 csavar rögzíti íz úszót, és a 2 csavar menete is különbözik, ezáltal nem felcserélhetőek. Sőt, a csavart még seeger-gyűrű is biztosítja. Weberéknél ezt megoldották 1db réz pálcával. Működni ugyanúgy működik a kettő, de az úszó elhelyezkedése miatt a Dellortok kevésbé érzékenyek a kanyarok miatti benzinmozgásokra az úszóházban.

Dellorto DRLA

Weber IDF

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése