2013. július 31., szerda

Vissza Stockholmba

A Skandináv túra alkalmával Zoli bogaránál jelentkezett egy probléma: A nyomórudak elérték a szelepvezető csöveket, melyek közül 1 ki is lyukadt. Nagy emelésű himbasor és picit a hengerfejbe csálén beülő szelepharmonika csöveknél ez előfordulhat. Erre találták ki azokat a harmonika csöveket, melyeknek csak a blokk felőli oldalán van bordázat, a másik fele pedig tölcséres. Igen ám, de ahhoz, hogy ilyet építsünk be a motorba, ki kell azt szerelni és le kell húzni a hengerfejeket. Ha levesszük a hengerfejeket, akkor már a hengertalpakat is újra kell tömíteni, stb. Zoli ezért választotta a SCAT rugós csöveit, melyek a héten érkeztek meg hozzám. Elméletben az alkatrész előnyei a következők:

1. Úgy beépíthető, hogy a motor a helyén marad.
2. Az egyik fele nagyobb átmérőjű, így ahhoz nehezebben ér hozzá a lökőrúd.
3. Préselt lemezből van, így a forgácsolt kivitellel ellentétben a nagy belső átmérő nem párosul nehezen elférő külső mérettel.
4. Rugós, így a menetes kivitellel szemben nem lehet túlhúzni, nem lesz túl laza, illetve a rugó mindig nyomást gyakorol a csövek végén lévő tömítőgyűrűkre.

Aztán a gyakorlat majd megmutatja, hogy valóban minden így van-e?!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése