2013. szeptember 7., szombat

Hiba az úton

Norbi hívott tegnap, hogy úton Olaszország felé elkezdett kopogni a Karmann motorja. Kicsit agyaltunk, átnézett pár dolgot, majd hívott, hogy megszűnt a kopogás, mit csináljon?! Abban maradtunk, hogy óvatosan tovább indul, aztán az ismét üzemmeleg motornál majd kiderül, hogy tényleg vannak-e gondok.


Egy darabig úgy tűnt, hogy minden a legnagyobb rendben, majd megint csörgött a telefon. Norbi azt mondta, hogy egyszer csak benn maradt a gázpedál és elkezdett pörögni a motor. Az út mentén mindent szisztematikusan leellenőrizve azt vette észre, hogy az egyik Dellorto pillangó tengelye nem megy vissza alaphelyzetbe. Gyorsan levette a légszűrőt és a torkokba pillantva látta, hogy kiesett az egyik pillangó egyik csavarja, a pillangó pedig kimozdult a tengelyből. Itt már lehetett azt tudni, hogy korábban a pillangó réz anyája kopoghatott a motorban, ami később távozott a kipufogóba. 


A tulajnak az út szélén, megfelelő villáskulcsok nélkül, kb. 45 perc alatt sikerült orvosolnia a problémát. (Ez azért nem rossz idő, ha azt vesszük, hogy ebben a karbi le és visszaszerelése is benne van.)
De miért történt mindez? Mert a pillangószelepeket rögzítő csavarok gyárilag meg vannak nyomva a túloldalról biztosítás gyanánt. (Ezért nehéz őket kitekerni.) Anno valaki ezt nem tudta és szétszedés után simán összerakta a használt csavarokkal biztosítás nélkül a pillangókat.
Ez van, további jó utat nekik!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése